Revalideren na ziekenhuis opname

Na een medische ingreep, ongeval of Corona besmetting heeft uw lichaam tijd nodig om te herstellen. De fysiotherapeuten van Health Club AmstelFysio in Amsterdam begeleiden u bij het oppakken van uw werk, sport, hobby’s en andere dagelijkse activiteiten. U krijgt deskundig advies en werkt aan uw persoonlijke doelen.

Persoonlijk revalidatieplan

Een revalidatietraject is altijd persoonlijk. Tijdens het revalideren houden we continu rekening met uw situatie, voortgang en mogelijkheden.

Doel revalidatietraject

Uw persoonlijke doelen staan altijd centraal. Veel voorkomende revalidatiedoelen zijn:

  • Uithoudingsvermogen verbeteren.
  • Het opbouwen van spierkracht.
  • Lenigheid verbeteren.
  • Specifieke vaardigheden voor uw werk, sport of dagelijks leven.

Wanneer kom ik in aanmerking voor een revalidatietraject bij de fysiotherapeut?

  • Als u na een ziekenhuisopname (bijvoorbeeld na een Corona besmetting) problemen heeft bij uw dagelijkse functioneren.
  • Na een operatie aan uw gewrichten zoals uw meniscus, knie, schouder of wervelkolom.
  • Na een operatie in verband met een nieuwe heup of knie.
  • Na een behandeling tegen reumatische aandoeningen zoals reumatoïde artritis (RA) en fibromyalgie.
  • Bij longrevalidatie en/of COPD.
  • Bij rugklachten en/of herstel na herniaoperatie.
  • Bij posttraumatische dystrofie (CRPS).
  • Na een behandeling tegen chronische pijn.
  • Na een ongeval en/of breuk.
  • Na een behandeltraject in een revalidatiecentrum.

Werkwijze

Met onze software en E-health meten wij de stress activiteit in het lichaam, op basis van deze informatie bepalen wij het herstelvermogen in rust en de belastbaarheid van het lichaam. Dit gebruiken we om de juiste trainingsintensiteit vast te stellen. Wij gebruiken een app die berekent en begeleidt op welk niveau je moet trainen zodat het lichaam in balans is. Tot slot meet je en leer je hoe je na inspanning weer kunt ontspannen door middel van de juiste ademhaling. Met deze methode komt het lichaam weer in balans en wordt de belastbaarheid van het lichaam duurzaam herstelt.

Afspraak maken of meer weten?

Bel 020 - 26 10 26 8 of mail naar info@amstelfysio.nl

Lees verder - Tips voor het instellen van je (thuis)werkplek

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Langdurig zitten is erg slecht! Zitten wordt inmiddels gezien als ‘het nieuwe roken’. In onderstaande blog geven we je 6 tips die te maken hebben met het instellen van je werkplek, hoe je de negatieve gevolgen van een lange werkdag kunt verminderen. Lees de 5 tips.