Ouderen in beweging (2 video's vol met oefeningen)

In deze bewogen tijden willen wij zorgen dat het coronavirus zich zo langzaam mogelijk verspreidt zodat de ziekenhuizen niet overbelast raken. AmstelFysio wil graag zijn steentje bijdragen aan de maatschappij om mensen (met name ouderen) fysiek zo gezond mogelijk door deze periode heen te helpen. Daarom hebben wij oefeningen bedacht voor ouderen die zij thuis kunnen uitvoeren. Je hebt alleen een stoel, een matje (of dik tapijt) en twee flesjes water nodig.

Deel deze video’s zo veel mogelijk met je oma’s, opa’s, vaders, moeders, ooms en tantes. Want hoe gezonder en vitaler we zijn, hoe beter we ons samen door deze periode kunnen slaan.

En voor jullie jonge, vitale, harde (thuis)werkers: geen paniek, we zijn jullie niet vergeten! Ook voor jullie zijn we druk bezig een gratis trainingsschema voor thuis in elkaar te zetten zodat ook jullie je kracht, lenigheid, uithoudingsvermogen en mobiliteit op peil kunnen houden. Hierover binnenkort meer, hou Facebook en Instagram goed in de gaten.

Oefeningen stoel

Tijd: een kwartiertje
Niveau: voor iedereen, geen ervaring met sport vereist
Benodigdheden:

  1. 2 flesjes water
  2. Stevige (eetkamer)stoel
  3. Makkelijk zittende kleding

Oefeningen matje

Tijd: een kwartiertje
Niveau: voor iedereen, geen ervaring met sport vereist
Benodigdheden:

  1. Een matje of dik tapijt (indien veilig)
  2. Optioneel: iets om jezelf weer aan omhoog te trekken
  3. Makkelijk zittende kleding
Blog tip - 5 tips voor het goed instellen van je werkplek

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Langdurig zitten is erg slecht! Zitten wordt inmiddels gezien als ‘het nieuwe roken’. In onderstaande blog geven we je 5 tips die te maken hebben met het instellen van je werkplek, hoe je de negatieve gevolgen van een lange werkdag kunt verminderen en hoe je het begin van vervelende blessures kunt herkennen en voorkomen. Lees de 5 tips