Hi, community! #1: Wouter Dijkshoorn

Wij zijn onderdeel van een grote, enthousiaste gemeenschap van trail runners, hockeyers, volleyballers, natuurliefhebbers, zwemmers, wandelaars, triatleten en ultralopers.

Deze mooie mix van mensen hebben allemaal één ding gemeen. Zij vinden hun passie in beweging. Beweging in het water, in de bossen, door de straten en op het veld.

Door deze mensen te helpen om hun bewegingsruimte te verrijken, krijgen wij elke dag weer een enorme boost aan energie. Hun verhaal willen wij met jullie delen in deze terugkerende verhalen reeks - Hi, community!

De eer is deze keer aan onze vriend Wouter Dijkshoorn. Hij is de drijvende kracht achter Training Tweaks en op 13 mei geeft hij een webinar over de beste manier om te trainen voor een triathlon. Lees hieronder meer over de favoriete trainingsrondjes van Wouter en zijn trainingstips tijdens deze bewogen tijden.

Wouter Dijkshoorn 


Leeftijd: 30

Sport: (cross) Triathlon, mountainbiken

Relevante prestaties: Nederlands kampioen cross triathlon 2019, aantal top 10 plekken Eredivisie triathlon, finisher Salzkammergut Trophy 2019

Favoriete training: Een dag door de bossen struinen op de MTB

Favoriete trainingsrondje: NH100 editie 2019 vind ik nu mooi om te fietsen. Mooie combinatie van duinen, strand en een pittig MTB-parcours. Let op: wel voor 10.30 uur de duinen uit!

Favoriete race: Jaarlijks de Damloop lopen

Favoriete sportboek: Biografie van Andre Agassi

Favoriete sport gadgets: Mijn nieuwe garmin 945 heb ik altijd bij me

Meest bijzondere sport gewoonte: Ieder gezellig ritje met vrienden probeer ik ook te koppelen aan een trainingsdoel voor mezelf

Als ik niet sport dan: Woon ik op een mooi plekje in A’dam West, werk ik op het AMC in Zuid-Oost of werk ik als zelfstandige door het land

Belangrijkste trainingstips van Wouter:

  1. Mijn favoriete oefening: droogzwemmen in tijden van Corona. Het lijkt nog steeds niet op zwemmen, maar het komt een beetje in de buurt.
  2. Doe in deze Corona tijden vooral trainingen waar je veel plezier uit haalt. En doe ook trainingen die bijdragen aan jouw procesdoelen bij gebrek aan een wedstrijdseizoen nu.
  3. Probeer pijntjes te voorkomen (dus liever te weinig dan te veel trainen) en zorg dat je anders snel genoeg bij AmstelFysio op de stoep staat. Liever preventief goed advies dan zelf lang aanmodderen met een aanhoudend pijntje.
Lees verder - Tips voor het instellen van je (thuis)werkplek

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Langdurig zitten is erg slecht! Zitten wordt inmiddels gezien als ‘het nieuwe roken’. In onderstaande blog geven we je 6 tips die te maken hebben met het instellen van je werkplek, hoe je de negatieve gevolgen van een lange werkdag kunt verminderen. Lees de 5 tips.