Hi, community! #6: Tjebbe Venema

Vandaag is de beurt aan Tjebbe, wij kennen hem al een tijdje omdat hij deel uitmaakte van het eredivisie triathlon team de Dolfijn. Tegenwoordig richt hij zich op de langere afstanden. Vorig jaar stond hij nog aan de start van de Ironman Hawaii. Go Tjebbe🎉 Benieuwd naar zijn tips & tricks?

Tjebbe Venema 


Leeftijd: 34

Sport: Triathlon

Relevante prestaties: 3e plek AG Ironman 70.3 Mallorca - 1e plek AG Ironman Cork - Ironman Hawaii

Favoriete training: lange fietstrainingen, in de winter het liefst op de mountainbike. En momenteel heb ik veel plezier in de Zwift-trainingen van WattCycling

Favoriete trainingsrondje: NH100 op de mountainbike, of langs de kust naar het Bolletjescafé in Warmenhuizen

Favoriete race: Ironman Hawaii was natuurlijk te gek om te doen, ook een aanrader: de Alp d’Huez Triathlon

Favoriete sportboek: Endure van Alex Hutchinson, A Life Without Limits van Chrissie Wellington, De renner van Tim Krabbé en Van Santander naar Santander van Peter Winnen

Favoriete sport gadgets: Foam roller, TrainingPeaks, Garmin Vector powermeter

Meest bijzondere sport gewoonte: Ik wil tijdens een race wel eens mijn eigen Eurosport-commentator worden, in mijn hoofd

Als ik niet sport dan: werk ik bij Human (publieke omroep) en hang ik met mijn vriendin en onze twee katten

Belangrijkste trainingstips van Tjebbe:

  1. Mijn favoriete oefening:  de pigeon pose is ideaal om je heupbuigers weer los te krijgen na een intensieve trainingsweek.
  2. Als je gestructureerd naar een doel traint, is het goed om af en toe terug te gaan naar dat gevoel waar het allemaal mee begon. Naar het plezier dat het sporten je geeft en dat je deed besluiten om er verder mee te gaan.
  3. Wissel af en probeer nieuwe dingen uit. Voor mij is mountainbiken in de winter de optimale manier om met plezier aan mijn conditie te werken. Daarnaast ben ik continue op zoek naar mooie routes voor lange duurlopen en -ritten.
  4. In een training of race is het eerst het hoofd dat je afremt, dan pas het lichaam. Je bent tot veel meer in staat dan je denkt, als je denkt.

Wij zijn onderdeel van een grote, enthousiaste gemeenschap van trail runners, hockeyers, volleyballers, natuurliefhebbers, zwemmers, wandelaars, triatleten en ultralopers.

Deze mooie mix van mensen hebben allemaal één ding gemeen. Zij vinden hun passie in beweging. Beweging in het water, in de bossen, door de straten en op het veld.

Door deze mensen te helpen om hun bewegingsruimte te verrijken, krijgen wij elke dag weer een enorme boost aan energie. Hun verhaal willen wij met jullie delen in deze terugkerende verhalen reeks - Hi, community!

Lees verder - Tips voor het instellen van je (thuis)werkplek

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Langdurig zitten is erg slecht! Zitten wordt inmiddels gezien als ‘het nieuwe roken’. In onderstaande blog geven we je 6 tips die te maken hebben met het instellen van je werkplek, hoe je de negatieve gevolgen van een lange werkdag kunt verminderen. Lees de 5 tips.