Hi, community! #2: Tim Geraedts

Wij zijn onderdeel van een grote, enthousiaste gemeenschap van trail runners, hockeyers, volleyballers, natuurliefhebbers, zwemmers, wandelaars, triatleten en ultralopers.

Deze mooie mix van mensen hebben allemaal één ding gemeen. Zij vinden hun passie in beweging. Beweging in het water, in de bossen, door de straten en op het veld.

Door deze mensen te helpen om hun bewegingsruimte te verrijken, krijgen wij elke dag weer een enorme boost aan energie. Hun verhaal willen wij met jullie delen in deze terugkerende verhalen reeks - Hi, community!

Tim Geraedts 


Leeftijd: 32

Sport: Triatlon

Relevante prestaties: Ik heb een keer een kilo kaas gewonnen bij een hardloopwedstrijd. Dat was relevant!

Favoriete training: Sweet Spot intervals op de fiets

Favoriete trainingsrondje: Ik woon aan de westkant van Amsterdam, dus rij veel daar. Onlangs ben ik weer onwijs aan het genieten van een rondje door de duinen naar Zandvoort via Heemstede, waarbij ik, als het echt lekker weer is, vaak doorrij naar Noordwijk. Als ik loop doe ik dat vaak in en rond het Westerpark.

Favoriete race: Challenge Mallorca is erg mooi, maar ik loop elk jaar de Venloop. Ik kom daar vandaan en het is onwijs leuk om ontspannen te racen (hij is vaak vroeg in het triatlon seizoen) en zoveel bekende gezichten te zien.

Favoriete sportboek: A Lifetime in a Race - Matthew Pinsent

Favoriete sport gadgets: Ik heb onlangs een setje Jaybird RUN XT in-ear koptelefoontjes gekocht. Die gebruik ik de laatste tijd veel.

Meest bijzondere sport gewoonte: Wonende in Amsterdam, sjouw ik elke dag mijn fiets van drie-hoog naar beneden en weer terug. Ik kom dan vaak mijn buren tegen en maak dan een praatje (in deze tijden uiteraard op afstand). Mijn buurman wil bijna elke keer mijn fiets optillen en zegt dan ‘Poah, die is licht zeg!’

Als ik niet sport dan: Drink ik koffie of bier. Hou enorm van beide, maar de één ervoor en de andere erná!

Belangrijkste trainingstips van Tim:

  1. Het is lekker om hard te lopen of te fietsen, maar een goed trainingsschema is gebalanceerd. Er staan ‘harde trainingen’ op (zoals intervallen of blokjes) maar ook rustige trainingen. Voorkom dat je te enthousiast bent in je rustige training en die eigenlijk niet rustig genoeg doet. Dan ben je namelijk ook uitgerust om je harde trainingen écht hard te doen. Zo werkt een schema het best!
  2. Als je - net als ik - een baan hebt waardoor je soms wat meer en soms wat minder tijd hebt om te sporten of te trainen, maak je dan niet druk om een gemiste training. Er is een verschil tussen uitgerust zijn en fit zijn. Hoe meer je traint, hoe fitter je wordt en hoe minder uitgerust je bent. Zeker als je een race aan het voorbereiden bent, wil je op de dag van die race liever 100% uitgerust zijn en 80% fit, dan 80% uitgerust en 100% fit. Bovendien scheelt dat ook een hoop kopzorgen.
  3. Consequent trainen is belangrijker dan in de laatste weken voor die race jezelf helemaal binnenste buiten trekken. Trainen is net als een taart bakken: de lekkerste taarten hebben de meeste laagjes, en je moet er elke keer een dunne laag bijsmeren. Een taart met een dikke laag is snel gebakken, maar niemand vind ‘m lekker.
  4. Als je eigenlijk geen zin hebt om te gaan trainen, maak dan met jezelf de afspraak dat je maar 10 minuutjes gaat. Grote kans dat je alsnog je training af maakt en je jezelf een stuk beter voelt dan toen je begon.
  5. Herstel is belangrijk. Eet daarom goed, vooral na een training. Als je dat consequent doet, zul je veel eerder weer klaar zijn voor je volgende training. Soms is het beste herstel een biertje met chips in de zon. Don’t make it too hard, okay?
Lees verder - Tips voor het instellen van je (thuis)werkplek

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Langdurig zitten is erg slecht! Zitten wordt inmiddels gezien als ‘het nieuwe roken’. In onderstaande blog geven we je 6 tips die te maken hebben met het instellen van je werkplek, hoe je de negatieve gevolgen van een lange werkdag kunt verminderen. Lees de 5 tips.