Hi, community! #12: Salih Türker

Vandaag stellen we je graag aan Salih Türker voor! Salih neemt je onder andere mee in de voorbereiding van een hardloopwedstrijd. Ben je benieuwd naar de tips van Salih? Lees dan snel verder.

Salih Türker

Leeftijd: 39

Sport: Hardlopen (en een beetje voetballen)

Favoriete training: 1000m interval. Dit is een mooie graadmeter voor 5k, 10k en 15k wedstrijden en je voelt de wedstrijdtempo goed aan.

Favoriete trainingsrondje: Flevopark en Amsterdamse Bos. Maar ook verharde wegen voor constante tempo. En als ik een weekend de stad uit wil, ga ik het liefst naar mijn roots in Gelderland en loop ik in Monteferland of op de Veluwe.

Favoriete race: Nescioloop 15K, Vondelparkloop (10k) en Amsterdam Halve Marathon 21K; het voelt als een thuiswedstrijd.

Favoriete sport gadgets: Garmin horloge waarin mijn trainingen zijn geprogrammeerd. Borstband voor hartslag. Zo leer ik mijzelf in te houden. Sinds kort ook de Bugs+ oordopjes voor de langzame loop. Hiermee luister ik Afrikaanse beats. Dit werkt motiverend om mijn cadans consistent te houden.

Meest bijzondere sport gewoonte: Een lange tijd had ik last van dat ik naar de wc wilde vlak na de start van een wedstrijd of training. Ik heb me nu aangeleerd om 30 minuten voorafgaande niets meer te drinken, nou ja 1 slokje dan.

Als ik niet sport dan: Geniet ik van mijn herstel, bestudeer ik mijn volgende trainingen. Lees ik sportmagazines en nieuws.

Belangrijkste voedingstips van Salih:

  1. Drink voldoende water, minimaal 2,5 liter de hele dag door.
  2. Neem een herstelshake na afloop van trainingen.
  3. Een bakje Skyr yoghurt met mandarijnen, havermout voor ontbijt.

Wij zijn onderdeel van een grote, enthousiaste gemeenschap van trail runners, hockeyers, volleyballers, natuurliefhebbers, zwemmers, wandelaars, triatleten en ultralopers.

Deze mooie mix van mensen hebben allemaal één ding gemeen. Zij vinden hun passie in beweging. Beweging in het water, in de bossen, door de straten en op het veld.

Door deze mensen te helpen om hun bewegingsruimte te verrijken, krijgen wij elke dag weer een enorme boost aan energie. Hun verhaal willen wij met jullie delen in deze terugkerende verhalen reeks - Hi, community!

Lees verder - Tips voor het instellen van je (thuis)werkplek

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Langdurig zitten is erg slecht! Zitten wordt inmiddels gezien als ‘het nieuwe roken’. In onderstaande blog geven we je 6 tips die te maken hebben met het instellen van je werkplek, hoe je de negatieve gevolgen van een lange werkdag kunt verminderen. Lees de 5 tips.