Hi, community! #18: Rhadjinder Ormskerk

Vandaag hebben we een bijzondere gast in Hi, Community! Rhadjinder Ormskerk is al jaren vriend van de praktijk. En komt niet alleen wanneer hij een blessure heeft. Hij komt ook regelmatig voor de gezelligheid en een goede bak koffie. Rhadjinder is een veelzijdig sporter en is altijd te porren voor een training. Binnenkort begint hij aan een opleiding tot sportmasseur.

Rhadjinder Ormskerk

Leeftijd: 44

Sport: hardlopen, fietsen, zwemmen, voetballen en kickboksen

Relevante prestaties: Marathon van Athene 2019, Dam tot Damloop (1.16), Halve Marathon van Egmond (1.37) Diverse lange fietstochten.

Favoriete training: ‘s ochtends een uur mediteren, dan een rustige hardlooptraining, vervolgens een lange fietstocht en ‘s avonds nog een zwemtraining.

Favoriete trainingsrondje: Op de fiets rondje Markermeer of IJsselmeer ook prachtig. Hardlopend het liefst door de natuur en een stuk strand.

Favoriete race: Marathon van Athene, voor een goed doel! Met een toffe groep mensen van AmstelFysio. De sfeer in de stad was geweldig.

Favoriete sportfilm: Bloodsport met Jean Claud van Damme, met name vanwege de grenzeloze motivatie die Frank Dux heeft om te winnen.

Favoriete atleet: Epke Zonderland, vanwege zijn toewijding. Fantastisch wat hij heeft bereikt. En turnen is ook echt een gave sport om naar te kijken.

Favoriete sport gadgets: hartslagmeter van Polar, ik heb een eenvoudig model maar deze werkt perfect. Dit is echt een waardevolle toevoeging tijdens het trainen.

Meest bijzondere sport gewoonte: Ik heb altijd zin om te trainen, als je mij belt en vraagt of ik zin heb om te trainen of het nou fietsen, lopen of voetballen is, weer of geen weer. Ik ben er altijd voor te porren :)

Als ik niet sport dan: Dan probeer ik te ontspannen in plaats van inspannen. Ik weet hoe belangrijk het is om ook af en toe een periode rustig aan te doen.

Belangrijkste trainingstips van Rhadjinder:

  1. Zorg dat je altijd plezier hebt in wat je doet, zeker op het gebied van sport.
  2. Leg de lat niet te hoog om teleurstelling te voorkomen.
  3. Zoek goed gezelschap om te trainen dat maakt het een stuk leuker.
  4. Ik ben voorstander van een goede warming up vooraf om het lichaam voor te bereiden op de actie die komen gaat.
  5. Laat je regelmatig behandelen door een goede sportmasseur. Volgend jaar heb ik de opleiding gevolgd en kun je bij mij terecht :)

Wij zijn onderdeel van een grote, enthousiaste gemeenschap van trail runners, hockeyers, volleyballers, natuurliefhebbers, zwemmers, wandelaars, triatleten en ultralopers.

Deze mooie mix van mensen hebben allemaal één ding gemeen. Zij vinden hun passie in beweging. Beweging in het water, in de bossen, door de straten en op het veld.

Door deze mensen te helpen om hun bewegingsruimte te verrijken, krijgen wij elke dag weer een enorme boost aan energie. Hun verhaal willen wij met jullie delen in deze terugkerende verhalen reeks - Hi, community!

Lees verder - Tips voor het instellen van je (thuis)werkplek

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Langdurig zitten is erg slecht! Zitten wordt inmiddels gezien als ‘het nieuwe roken’. In onderstaande blog geven we je 6 tips die te maken hebben met het instellen van je werkplek, hoe je de negatieve gevolgen van een lange werkdag kunt verminderen. Lees de 5 tips.