Hi, community! #16: Pascale Bekkering

Friday = Hi, Community day! Deze keer stelt nummer 16 zich alweer voor: de fanatieke loper Pascale Bekkering. Lees gauw verder om haar leren kennen.

Pascale Bekkering

Leeftijd: 45 (alweer)

Sport: Hardlopen & krachttraining

Relevante prestaties: The Great Virtual Run Across Tennessee (GVRAT): 1022km hardgelopen en gewandeld tussen 1 mei en 27 juni 2020. Zuid-Afrika, Trail, Stellenbosch (door de wijngaarden) 3e van de 5km vrouwen. Marathon van Berlijn 2019. Marathon van Praag Marathon 5 mei 2019.

Favoriete training: Heeeel vroeg in de ochtend dwars door de stad. Het liefst op de dagen dat het overdag tropisch warm is. Beter kan niet mijn dag niet starten. De duur kan variëren van 45 min vlot, tot 90 min a 1,5 uur duurlooptempo. De zonsopkomst spotten en de stad volledig voor jezelf.

Favoriete trainingsrondje: Hoe kan ik daaruit kiezen? Juist de afwisseling en variatie in training/afstand/omgeving vind ik zo mooi. Mijn top 3:

  1. Vanaf huis (West), naar Westerpark, langs het IJ naar Java-eiland en dan langs het IJ weer terug, 15km.
  2. Vanaf huis naar het Erasmuspark naar Rembrandtpark naar het Vondelpark, richting het museumplein, langs het Amstel, via Weesperzijde naar het Amstelhotel, Carree, Damrak en vanaf Haarlemmerstraat weer terug naar huis, 16km.
  3. Sindskort het off road Brettenpad, 12 km vanaf huis heen en terug. Super mooi!

Favoriete race: De marathon in Praag 2019. Mijn debuut. Dit kort na het herstel van een scheurtje in mijn zitbot, ik zag het als een testloop. Eindtijd 03:49. Ik heb genoten van iedere kilometer, wat een fijne en mooie loop.

Favoriete sportboek: ‘Waarover ik praat als ik over hardlopen praat’, Haruki Marakami. Alweer even geleden gelezen.

Favoriete atleet: Eliud Kipchoge. 12 oktober 2019, 1 uur 59 minuut aan een stuk kippenvel. Niet alleen zijn geweldige persoonlijkheid en topprestatie(s) maar ook het hele team er om heen. De tophazen, de wissels, zo mooi, magisch, nogmaals kippenvel.

Favoriete sport gadgets: Muziek. Soms loop ik zonder muziek maar een lekkere beat vind ik toch echt wel fijn om volledig in de flow te komen.

Meest bijzondere sport gewoonte: Zie bij favoriete training, het liefst loop ik erg vroeg.

Als ik niet sport dan: werk ik, spreek ik af om ergens te borrelen, hapje te eten, kook ik, relax ik.

Belangrijkste trainingstips van Pascale:

  1. Vind afwisseling in je looproutes, dit motiveert.
  2. Vind afwisseling in je trainingen ( afstand/snelheid), hier word je beter van en het wordt nooit saai.
  3. Ga zo nu en dan echt uit je comfort zone, vraag meer van jezelf dan je prettig vind. Je wordt er echt beter van en dat geef een mega boost. Althans zo ervaar ik het.
  4. Als je geen zin hebt om te trainen: trek je hardloopkleding aan en ga gewoon. Nog nooit spijt van gehad.
  5. Sluit je aan bij een hardlooptrainingsgroep. Het is toch echt leuk om met net zulke idioten als jijzelf te trainen en ervaringen uit te wisselen. En het verbetert ook echt je lopen en je tempo.

Wij zijn onderdeel van een grote, enthousiaste gemeenschap van trail runners, hockeyers, volleyballers, natuurliefhebbers, zwemmers, wandelaars, triatleten en ultralopers.

Deze mooie mix van mensen hebben allemaal één ding gemeen. Zij vinden hun passie in beweging. Beweging in het water, in de bossen, door de straten en op het veld.

Door deze mensen te helpen om hun bewegingsruimte te verrijken, krijgen wij elke dag weer een enorme boost aan energie. Hun verhaal willen wij met jullie delen in deze terugkerende verhalen reeks - Hi, community!

Lees verder - Tips voor het instellen van je (thuis)werkplek

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Langdurig zitten is erg slecht! Zitten wordt inmiddels gezien als ‘het nieuwe roken’. In onderstaande blog geven we je 6 tips die te maken hebben met het instellen van je werkplek, hoe je de negatieve gevolgen van een lange werkdag kunt verminderen. Lees de 5 tips.