Hi, community! #11: Maud Schmidt

Vandaag zegt Maud Schmidt: ‘Hi, Community!’ 👋 Met maar liefst 9 marathons voltooid, vertelt Maud over haar meest bijzondere sport gewoontes en haar belangrijkste trainingstips.

Maud Schmidt

Leeftijd: 58

Sport: Hardlopen

Relevante prestaties: 9 marathons voltooid

Favoriete training: Vroeg in de ochtend

Favoriete trainingsrondje: In de natuur

Favoriete race: New York Marathon

Favoriete sportboek: Ik heb geen favoriet en ik bezit er toch een stuk of 60

Favoriete sport gadgets: Pfff, ik kan niet zonder mijn horloges waar ik een haat-liefde verhouding mee heb. Mijn flipbelt zou ik ook niet willen missen

Meest bijzondere sport gewoonte: Na een lange duurloop neem ik een bad met magnesiumzout en badolie voor vermoeide spieren

Als ik niet sport dan: Werk ik, lees ik, kook ik en eet ik

Belangrijkste trainingstips van Maud:

  1. Luister niet te veel naar een ander. Alleen jij weet hoe jouw lijf zich voelt en wat het aan kan, dus neem schema’s niet te serieus
  2. Wissel af, intensiteit en route
  3. Stel een doel
  4. Zorg dat je steeds twee paar schoenen afwisselt
  5. Zorg dat je een goede fysio hebt…:)

Wij zijn onderdeel van een grote, enthousiaste gemeenschap van trail runners, hockeyers, volleyballers, natuurliefhebbers, zwemmers, wandelaars, triatleten en ultralopers.

Deze mooie mix van mensen hebben allemaal één ding gemeen. Zij vinden hun passie in beweging. Beweging in het water, in de bossen, door de straten en op het veld.

Door deze mensen te helpen om hun bewegingsruimte te verrijken, krijgen wij elke dag weer een enorme boost aan energie. Hun verhaal willen wij met jullie delen in deze terugkerende verhalen reeks - Hi, community!

Lees verder - Tips voor het instellen van je (thuis)werkplek

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Langdurig zitten is erg slecht! Zitten wordt inmiddels gezien als ‘het nieuwe roken’. In onderstaande blog geven we je 6 tips die te maken hebben met het instellen van je werkplek, hoe je de negatieve gevolgen van een lange werkdag kunt verminderen. Lees de 5 tips.