Hi, community! #9: Marleen van den Broek

Er zijn al acht enthousiastelingen voor haar gegaan in de Hi, Community reeks en nu is het de beurt aan Marleen van den Broek! Als gepassioneerde triatleet, vertelt Marleen je meer over haar prestaties in de triatlon en geeft ze je tips om fijn en gezond te kunnen trainen. Een belangrijke tip van Marleen: afwisseling.

Marleen van den Broek


Leeftijd: 45

Sport: Triathlon

Relevante prestaties: 2e plek age group IronMan 70.3 Marbella, 2e plek NK Masters age group OD, 3e plek NK marathon age group.

Favoriete training: Baantraining met de Dolfijn; niet omdat al die rondjes zo spannend zijn maar omdat het de leukste en tegelijkertijd ook meest uitdagende training is. Je loopt je intervallen toch altijd net wat harder als je in een groepje loopt.

Favoriete trainingsrondje: Hardlopen bij de Nieuwe Meer.

Favoriete race: Marathon van 2014 in Amsterdam; met veel fans langs de weg inclusief trotse ouders in Ouderkerk, helemaal ‘gehaast’ door loopvrienden en 3e plek op NK.

Favoriete sportboek: Beter (Maarten van der Weijden).

Favoriete sport gadgets: Garmin 735

Meest bijzondere sport gewoonte: Witte bolletjes met jam voor de wedstrijd.

Als ik niet sport dan: Werk ik als projectontwikkelaar, probeer ik lekker te koken en spreek ik af met vrienden (als het geen Corona is…)

Belangrijkste trainingstips van Marleen:

  1. Train niet altijd hard en volle bak, doe ook rustige duurloopjes of -ritjes.
  2. Schema’s zijn een goede leidraad, maar ik probeer ze niet zaligmakend te laten zijn. Soms past het gewoon even niet…
  3. Ik heb een vreselijke hekel aan oefeningen, maar ik probeer wel regelmatig core-oefeningen te doen. Of ‘huiswerk-opdrachten’ van Franc. Ik hoop trouwens altijd dat als je naar de fysio gaat, die even wat kneedt en je dan weer helemaal OK bent, maar weet inmiddels dat je het echt zelf moet doen…
  4. Probeer afwisseling te zoeken: MTB-en als variatie op de racefiets, trailen in plaats van over het asfalt, buiten zwemmen in plaats van baantjes trekken in het zwembad.

Wij zijn onderdeel van een grote, enthousiaste gemeenschap van trail runners, hockeyers, volleyballers, natuurliefhebbers, zwemmers, wandelaars, triatleten en ultralopers.

Deze mooie mix van mensen hebben allemaal één ding gemeen. Zij vinden hun passie in beweging. Beweging in het water, in de bossen, door de straten en op het veld.

Door deze mensen te helpen om hun bewegingsruimte te verrijken, krijgen wij elke dag weer een enorme boost aan energie. Hun verhaal willen wij met jullie delen in deze terugkerende verhalen reeks - Hi, community!

Lees verder - Tips voor het instellen van je (thuis)werkplek

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Langdurig zitten is erg slecht! Zitten wordt inmiddels gezien als ‘het nieuwe roken’. In onderstaande blog geven we je 6 tips die te maken hebben met het instellen van je werkplek, hoe je de negatieve gevolgen van een lange werkdag kunt verminderen. Lees de 5 tips.