Hi, community! #10: Franc Thomissen

Friday is community day! Er stelt zich weer iemand voor in onze community en deze keer is het niemand minder dan Franc Thomissen. Eigenaar en manueel therapeut bij Health Club AmstelFysio.

Franc Thomissen

Leeftijd: 39

Sport: Fietsen, skitouren en buitensport. Beetje trail- en hardlopen, open water zwemmen

Relevante prestaties: Athens authentic marathon 04:22:03

Favoriete training: Cyclocross en heuveltraining in Limburg

Favoriete trainingsrondje: MTB parcours Lage/Hoge Vuursche - rondje Gooimeer

Favoriete race: Les Trois Ballons in de Franse Vogezen

Favoriete sportboek: Kopwerk

Wie is je favoriete atleet? John Degenkolb. Mooi mens. En een waanzinnig incasseringsvermogen en de capaciteit om terug te komen op oude niveau

Favoriete sport gadgets: Suunto Ambit 3, Wahoo Element Roam en mijn zwembril

Meest bijzondere sportgewoonte: Harder gaan als je maten het zwaar vinden

Als ik niet sport dan: Ben ik vader van 3 kids, praktijkeigenaar bij AmstelFysio en enthousiast hobbykok

Belangrijkste trainingstips van Franc:

  1. Werken aan je basis bij ontbreken van wedstrijden (Wouter Dijkshoorn)
  2. Learn, Earn and Return!
  3. Geniet van iedere training

Wij zijn onderdeel van een grote, enthousiaste gemeenschap van trail runners, hockeyers, volleyballers, natuurliefhebbers, zwemmers, wandelaars, triatleten en ultralopers.

Deze mooie mix van mensen hebben allemaal één ding gemeen. Zij vinden hun passie in beweging. Beweging in het water, in de bossen, door de straten en op het veld.

Door deze mensen te helpen om hun bewegingsruimte te verrijken, krijgen wij elke dag weer een enorme boost aan energie. Hun verhaal willen wij met jullie delen in deze terugkerende verhalen reeks - Hi, community!

Lees verder - Tips voor het instellen van je (thuis)werkplek

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Langdurig zitten is erg slecht! Zitten wordt inmiddels gezien als ‘het nieuwe roken’. In onderstaande blog geven we je 6 tips die te maken hebben met het instellen van je werkplek, hoe je de negatieve gevolgen van een lange werkdag kunt verminderen. Lees de 5 tips.