Hi, community! #7: Annelinde Verhallen

Het is weer bijna weekend en dat betekent dat het ook weer tijd is voor een splinternieuwe Hi, Community! Nummer zeven staat voor je klaar: Hi, Annelinde! Annelinde laat je zien hoe genieten van het leven goed samen gaat met fanatiek sporten.

Annelinde Verhallen 


Leeftijd: 30

Sport: Triathlon - fietsen doe ik het liefst - en yoga

Relevante prestaties: Beklimming mont Ventoux & lange afstand rit Heerlen-Amsterdam

Favoriete training: Trainen bij Wattworks! Intensieve interval trainingen (powerworks) of een Climb challenge, waarbij je met/tegen elkaar “racet”, tijdens een bekende klim. Bij Wattworks kan ik 110% mijn ei kwijt. Ik sport er nu bijna 2 jaar en het is de eerste trainingsvorm waar ik echt altijd voor in ben. ‘s Ochtends om 07:00uur, na een lange werkdag en ook op een (brakke) zaterdag ochtend na een korte nacht slapen. Het maakt niet uit hoe ik me vooraf voel, als de training afgelopen is, voel ik me TOP! Nu Wattworks al heel lang gesloten is vanwege Corona, heb ik het geluk dat ik een van hun skillbikes kan huren en kan ik thuis doortrainen. Maar ik kan niet wachten tot ze weer open mogen vanaf 1 juli!

Favoriete trainingsrondje: In het Sloterparkbad. Daar train ik wekelijks in de conditietraining van Personal Swimming. Dat is de enige plek waar ik continu “rondjes” maak/zwem. Ik hou namelijk niet zo van repeterende “rondjes”. Het liefste fiets (of loop) ik juist elke keer ergens anders. Ik heb een Garmin Edge Explore, waarmee ik elke keer een andere route kan ontdekken. Zo ga ik ook graag op fietsvakantie, ik ben vorig jaar bijvoorbeeld van Amsterdam naar Berlijn gefietst.

Favoriete race: Wedstrijden in Amsterdam (woonplaats), of Utrecht (geboortestad). Ik ben gek op deze steden en ik vind het heerlijk om tijdens een race mijn gedachten langs “memory lane” te laten gaan. Hoogstwaarschijnlijk niet de beste tactiek om zo snel mogelijk te finishen, maar genieten is het wel!

Favoriete sportboek: Oei, die heb ik niet. Het is volgens mij een beetje een taboe, maar ik lees niet echt over sport. Ik luister ook niet naar podcasts, en ik kijk ook geen sport op tv! Ik vind het gewoon niet echt leuk, ik sport liever zelf…

Favoriete sport gadgets: Mijn Garmin Edge Explore (fietsnavigatie) en de multitool - een must have als je op pad gaat!

Meest bijzondere sport gewoonte: Ik ben risicomanager van beroep. En dat resulteert in een bepaalde vorm van beroepsdeformatie. Ik bedenk me vaak alles wat er fout zou kunnen gaan en bereid me daar op voor. Denk aan niet 1 maar 2 extra binnenbandjes mee op een lange rit. Een OV chipkaart, zakdoekjes (you never know, een Dumoulin-momentje kan altijd voorkomen..) en een miniflesje zonnebrand crème. Toen ik net begon met fietsen nam ik zelfs een paar gympen mee voor het geval ik lek zou rijden en een eind zou moeten lopen.. niet echt goed voor je aerodynamica zo’n rugzak voor je extra paar schoenen. Dus dat laatste doe ik al lang niet meer, haha!

Als ik niet sport dan: Geniet ik van wijntjes en etentjes met vrienden. Ik ben ook gek op het hosten van etentjes, waarvoor ik de hele dag in de keuken kan staan. Ik ben eigenlijk een vreselijke Bourgondiër. Wat topprestaties in de sport absoluut in de weg zit. Maar andersom beschouwd kan ik misschien juist lekker genieten van uitgebreide diners en borrels omdat ik veel sport… in elk geval geniet ik enorm van allebei!

Belangrijkste trainingstips van Annelinde:

  1. Wil je meer focus en ritme aanbrengen in je trainingen? Plan dan een wedstrijd, zodat je een concreet doel hebt om naartoe te trainen, en maak een schema waar je je aan houdt. Wees wel realistisch, want overtrainen is onverstandig. En goed herstel is net zo belangrijk als de training zelf!
  2. Rust voldoende uit. Ga op tijd naar bed in de dagen voor een wedstrijd of een lange/intensieve sportprestatie. Ik zeg bewust dagen, want het schijnt dat de nacht voor de prestatie niet het verschil maakt, maar de paar nachten daarvoor. Zoals Joop Zoetemelk zei: de tour winnen doe je in bed. Heerlijk toch?!
  3. Doe je eigen ding, laat je inspireren door andere sporters, maar focus ook op je eigen doelen en geniet daar van!
  4. Maak je eigen snacks voor onderweg. Zoals bananenbrood of een havermoutcake. Super easy, heel lekker en een stuk gezonder dan de meeste (sport)repen.
  5. Voor beginnende fietsers: zorg dat je de basics voor fietsonderhoud onder de knie hebt. Leer Bijvoorbeeld hoe je een bandje wisselt (echt niet moeilijk!) en hoe je je remmen afstelt. Dat geeft je een veel relaxter gevoel wanneer je (alleen) op pad gaat.
  6. Doe aan yoga! Het maakt je sterker en flexibeler, wat bijdraagt aan je andere sportprestaties. Mijn houding is door het fietsen wat veel “voorover” gebogen en daarnaast zit ik hele dagen achter een computer voor mijn werk. Ik doe het liefst “chest opening” en “spinal energizing” yoga poses, zoals een (supported) bridge, of spinal twists. Maar mijn favoriet is de Plow pose, waarbij je ruggenwervels worden gestretcht en je rug, schouders en nek losmaakt. Die zitten vaak behoorlijk vast bij mij. Deze pose heeft ook nog een kalmerend effect, dus helpt perfect om te ontspannen!

Wij zijn onderdeel van een grote, enthousiaste gemeenschap van trail runners, hockeyers, volleyballers, natuurliefhebbers, zwemmers, wandelaars, triatleten en ultralopers.

Deze mooie mix van mensen hebben allemaal één ding gemeen. Zij vinden hun passie in beweging. Beweging in het water, in de bossen, door de straten en op het veld.

Door deze mensen te helpen om hun bewegingsruimte te verrijken, krijgen wij elke dag weer een enorme boost aan energie. Hun verhaal willen wij met jullie delen in deze terugkerende verhalen reeks - Hi, community!

Lees verder - Tips voor het instellen van je (thuis)werkplek

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Langdurig zitten is erg slecht! Zitten wordt inmiddels gezien als ‘het nieuwe roken’. In onderstaande blog geven we je 6 tips die te maken hebben met het instellen van je werkplek, hoe je de negatieve gevolgen van een lange werkdag kunt verminderen. Lees de 5 tips.